It's all about the money - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu It's all about the money - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu

It's all about the money

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

13 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag laat opgestaan en eerst lekker ontbeten bij "Smith & Rabbit"; een klein maar elegant restaurantje. Tijd om daarna door te gaan naar Siam met als reisdoel het MBK shopping center.
Een taxi aan de straat aangehouden en expliciet gevraagd om de taximeter te gebruiken. Het startbedrag van 17 bath, maar het volgende moment stond deze al op 170 bath.
Marleen zag het en ging vragen stellen. "Too much traffic!" en "Weekend!" en nog meer van dat soort smoezen. Maar voor 150 bath wilde hij ons wel naar plaats van bestemming brengen. We boden 60 bath en meer niet. Zo niet, dan zouden we uitstappen.
Marleen gaf aan dat ze zich bedrogen voelde. Ik deed er een schepje bovenop door te zeggen dat we dit ook zouden doen als hij in Nederland zou langs komen.
Uiteindelijk kwamen we op 70 bath. Een redelijke prijs, want dat zouden we ook met de metro betaald hebben. Als we er niet bovenop hadden gezeten, hadden we het driedubbele betaald.

Dan de shopping mall. Twee korte broeken gescored voor een tientje. Marleen kocht een tas waarvan het startbedrag 4000 bath (100 euro) was. Het laagste bod van de verkoper was 800 bath. Vooruit ...... 750 bath en we nemen hem mee. Was uiteindelijk ook geen probleem. marleen heeftnu een heuze imitatie Mulberry tas!
En dan even kijken naar een Rolex of Breitling horloge. Je kijkt in een boek en je kunt daar het model uit kiezen. En ja hoor ...... 5000 bath "It's a very good copy!". M'n zolen, hier heb ik geen zin in. Ga ik ook niet over onderhandelen want op de Zwarte Markt in Beverwijk kan je het voor 25 euro kopen. "It's all about the money" zullen we maar zeggen.

Daarna hebben we nog een stuk Art & Culture opgesnoven. het gebouw lijkt van binnen toch ook weer verdacht veel op het Guggenheim in New York! Maar ja, wat wil je in het land van de kopieen. Leuk om daar binnen gewandeld te hebben, maar nog leuker om in rap tempo naar het zwembad van het hotel te gaan. Maar voordat het zover was, eerst nog even naar de guitar studio geweest die nu eindelijk open was. Het bleek een gitaarschool te zijn van een Koreaanse man. Was erg leuk om even mee te spelen. Hij is klassiek geschoold en ik doe de rock en roll dus daaruit ontstond een mooie mix! En toen echt terug naar het hotel voor die laatste duik. Lekker aan de rand van het zwembad in een groot lounge bed gelegen. Het was happy hour. Bij ons betekent dat een drankje voor de helft van de prijs. Hier in Bangkok betekent dat twee voor de prijs van een. We kregen dus tegelijk geserveerd twee bier en twee witte wijn! Gepresenteerd door een jonge butler die makkelijk de hoofdrol kan spelen in een amerkikaanse comedy waarbij van alles misgaat.
na de frisse duik alvast de koffers een beetje ingepakt en savonds nogmaals heerlijk gegeten in Smith and Rabbit. Aanrader en weer voor een bedrag dat nergens over gaat! We waren 12 euro kwijt! Nu lekker vroeg ons bed in want morgenochtend om half zeven staat de taxi klaar om ons naar de luchthaven te brengen. We starten dan met ons tweede deel: Koh Samui!