LIKE !!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu LIKE !!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu

LIKE !!!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 Juli 2013 | Thailand, Bangkok


De reis naar Thailand is nog maar net begonnen of we beleven al het eerste avontuur.
Een goede voorbereiding is het halve werk. Dus al mijn duikspullen in mijn duiktas opgeborgen. Maar het is belangrijk om waardevolle spullen in de handbagage mee te nemen. Dat geldt dus voor fotocamera, onderwatercamera, het luchtvoorzieningssysteem en ook de duiklamp. Al met al nog heel wat handbagage. Dus terwijl mijn duiktas geseald werd ben ik naar de balie van Emirates gegaan, want qua handbagage had ik wel flink wat. "beter van te voren melden, dan problemen bij het inchecken!" Dacht ik. Of ik dat nou had moeten doen is nog maar de vraag.
Er werd mij resoluut verteld dat 12,4 kilo te veel was en dat het overtollige in het ruim mee moest. Ik verweerde me met man en macht door te vertellen dat ik al diverse duikreizen heb gemaakt en nooit problemen had. Er was altijd wel een duik arrangement. En ik wilde graag mijn kostbare duik bij me houden. Boeken werden nageslagen, collega's en beveiliging deden ook mee om de regels definitief vast te stellen.
"de lamp en de batterij moet er uit!" was de definitieve beslissing. Ik haalde de lamp tevoorschijn en demonstreerde dat de batterij er niet uit kon (waterdichte accu) en dat de negen halogeen lampjes niet los konden.
Dat veranderde de zaak. Een lamp mag wel mee maar geen halogeen lampjes. Dat was nou eenmaal het voorschrift.
Na een lang verhaal is de lamp in een goede case en omwikkeld met handdoeken in de bagage mee gegaan.
Maar ....... Ik heb nog een kleinere reservelamp in de handbagage. Ach, laat ik dat maar niet zeggen. Ik zie wel.
Uiteindelijk bij de security check was ik aan de beurt. De rugzak met handbagage er doorheen en ....... nog een keertje, want men zag iets vreemds. Dus na de tweede keer de tas open. De doos met de reser(halogeen) wordtgeopend, bestudeerd en weer gesloten. "Fijne reis en een goede vlucht!". Nou breekt m'n klomp.

Goed, we zijn klaar en zitten te wachten. Ik kijk ondertussen naar het security proces. Alles wordt nauwkeurig nagezocht en vloeibare stoffen worden in beslag genomen. Flessen water, Cola en Fanta ontsnappen niet aan het waakzame oog van de security. Regels zijn immers regels. Goed zo, dat zal de ongehoorzamen leren.
Ik draai me om ...... en ik zie een automaat staan flesjes Cola, Fanta, Aquarius en Fanta staan. M'n tweede klomp breekt. Voor de security check alles in de prullenbak, maar daarachter een flesjesautomaat.

Nou ja, laat maar, ik richt me liever op de Airbus A380. Een majestueus vliegtuig; het grootste passagiersvliegtuig van de wereld met 500 passagiers. We worden welkom geheten en al snel begrijpen we dat de stewardessen bij elkaar zo'n twintig talen spreken.
We gaan zitten. In iedere stoel zit een console met een beeldscherm en een afstandsbediening met ruim 1500(!!!!!) films die je zelf op ieder moment kan starten. Voor iedere passagier.
We taxieen naar de Polderbaan. Ik zie in het console dat je mee kan kijken via de camera's die voor-, achter- en onderop zitten,
De motoren starten en de Airbus rolt de startbaan over. Maar wacht even ... Waar blijft het gebulder van de motoren? Waar blijft het gehobbel en geschut wat we allemaal zo goed kennen? Niets van dat alles. Het toestel glijdt als een mes door een zachte instaat. Ook tijdens de vlucht.
En zo komen we aan op Dubai. Pracht en praal, het kan niet op. Je maakt zelfs kans op het winnen van een BMW of Mercedes. Zeker handig voor in de handbagage. Een korte tussenpauze en we genieten weer van dezelfde ervaring die we op de eerste vlucht hadden.

Een fantastische bediening, veel ruimte, zeer comfortabel en we krijgen zelfs een heerlijk diner opgediend die bij de concurrent alleen maar in de business class wordt geserveerd. Een dikke Like dus!!! Ik ga vrienden worden van Emirates op Facebook!

Maar toch nog een klein aandachtspunt. Op het dienblad tussen de heerlijke kip, dessert, drank ligt het bestek. Ik pak het op en haal de mes en vork eruit ...... Staal, gewoon staal! Maar daar deden we toch niet meer aan? Nu breekt weer m'n kl....
Ach laat maar, ik ga lekker achter over leunen, schoenen uit en genieten van het comfort.

Voor mij blijft het een dikke LIKE

  • 08 Juli 2013 - 15:09

    Klaas De Groot:

    Theo ik vond het heel leuk te lezen over al die prettige en ook onprettige verrassingen bij die inchekbalie die jou daar te wachten stonden, ik vraag mij echter wel af of jij Marleen onderwijl nogl mee hebt kunnen nemen, want daar lees ik helaas niets over, of hoort zij naar ik hoop niet totj jouw handbagage?
    Klaas.

  • 08 Juli 2013 - 21:34

    Dickie:

    Mooi verhaal waar ik mij zelf ook al dikwijls over mijn achterhoofd krabde. Fijn vakantie en stuur op die foto´s.

  • 08 Juli 2013 - 23:03

    Gerard:

    Leuk begin van de vakantie. Houden zo en veel plezier.

  • 09 Juli 2013 - 07:48

    Marleen:

    Pa ik mocht mee hoor! Ietsje overgewicht en de afmetingen waren afwijkend maar ik mocht toch mee!

  • 09 Juli 2013 - 11:17

    Anouar:

    Leuk begin van je vakantie (not!). In ieder geval mooi dat de airbus je wel heeft kunnen bekoren. Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 24958

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Thailand 2016

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Thailand; Zon, Zee en Duiken

11 November 2010 - 14 November 2010

London, here we are again!

24 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

We'll meet again

07 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Londen

16 December 2009 - 22 December 2009

De Drie Musketiers in New York

12 November 2009 - 22 November 2009

Out in Africa

Landen bezocht: