A thing of beauty is a joy for ever - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu A thing of beauty is a joy for ever - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu

A thing of beauty is a joy for ever

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

09 Mei 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De dag begon alweer vroeg. Een stevig ontbijt en op pad. Nog even naar boven om m'n spullen te pakken. Maar toen ik de deur wilde openen, deed de electronische sleutel het niet. Nog een keer proberen. Toch maar even goed kijken. Blijk ik voor deur 1019 te staan in plaats van 1119. Gewoon zonder na te denken een etage te vroeg uitgestapt.
Via metro station Canary Wharf en Camden Town kwam in in Hampstead terecht. Daar moet je met de lift naar de uitgang wat ik al gek vond. De trap bleek 360 treden te hebben. Buiten heb je pas door dat het hier veel hoger ligt dan in London City.
Een prachtige buurt met veel groen en kleine winkeltjes. Na een kwartiertje wandelen kwam ik bij het huis van Keats. Helaas bleek het huis toegangekijk vanaf 13:00. Het boekje gaf aan dat het tot 13:00 open zou zijn.
Dus dan maar naar het huis van Freud. Althans, hijzelf heeft er maar een jaar gewoond, maar dochter Anna tot in de jaren 80. Heel bijzonder om door dat huis te lopen. Het feit dat hij in Hamptstead ging wonen had alles te maken met de toenemende macht van de Nazi's in Wenen.
Via station Finchley Road ben ik naar Waterloo gegaan. Daar weer naar buiten gestapt voor een bezoek aan het Imperial War Museum. Het museum is groter dan je verwacht. Eenmaal binnen wordt het je pas duidelijk. Tussen alle kanonnen, mitrailleurs en voertuigen staat trots "Monty"; de tank van Veldmaarschalk Montgommery, waar hij menigmaal mee op de foto is gezet. Het museum heeft verschillende exhibitions (waaronder de Holocaust en Genocide) en een fraai ingerichte doorloop in The Tranches (de loopgraven). Zelfs de geur van hoe het daar moet hebben geroken is realistisch nagemaakt. Na enkele uren stond ik weer buiten. Via St. Paul's naar Picadilly Circus gewandeld. Als je je ogen goed open houd, dan zie je de schoonheid van de stad.
Ik denk dat ik die dag tenminste zo'n 15 kilometer heb gewandeld. Dus eenmaal in het hotel me op gefrist om even verder in de buurt mezelf te trakteren op een heerlijke Tandoori maaltijd bij de Thai. O ja, in London City zit een keten van Thaise restaurants die zich Thai Square noemen; leuke woordspeling, maar dat ter zijde.
Goed, nog even naar Pride City, de pub naast het hotel, maar al snel lag ik weer in m'n bed.

  • 09 Mei 2010 - 07:49

    Marleen:

    Good morning!
    Leuk verslag en wat heb je toch dat je overal te vroeg of te laat voor de deur staat? Maar in ieder geval heb je het imperial war museum bezocht! Heb ik daar teveel over gezegd? Mooi museum toch? Ben benieuwd wat er vandaag op je programma zal staan! Volgens mij is het zondagochtend heerlijk stil in London. Misschien een wandeling door Hyde park? even naar de speakers corner? Misschien heb je daar zelf wel wat te melden? have a nice day dar in London! Liefs en een big hug!

  • 09 Mei 2010 - 08:34

    Kris:

    Ziet er weer goed uit allemaal. En tja, het overkomt de best he, of...... hahaha :P

    Veel plezier nog!

    Groetjes, Kris

  • 09 Mei 2010 - 16:13

    Suzanne:

    Dag Theo!
    Wat een mooie kiekjes allemaal! Geen auto waar rook uit kwam op Thai Square?
    Blij om te horen dat je je in ieder geval prima vermaakt daar.. Ik krijg zelf London kriebels van je verslag, wil er ook zeker een keer naartoe!
    Groetjes en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 24970

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Thailand 2016

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Thailand; Zon, Zee en Duiken

11 November 2010 - 14 November 2010

London, here we are again!

24 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

We'll meet again

07 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Londen

16 December 2009 - 22 December 2009

De Drie Musketiers in New York

12 November 2009 - 22 November 2009

Out in Africa

Landen bezocht: