British Museum has lost his charm?? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu British Museum has lost his charm?? - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Theo Vermeer - WaarBenJij.nu

British Museum has lost his charm??

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

10 Mei 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Michael Buble zingt in "A Foggy Day (IN London Town)" de zin "British Museum has lost his charm". Mijn nieuwsgierigheid was gewekt.
Het was me duidelijk dat ik voldoende tijd uit moest trekken voor een bezoekje aan het grootste museum ter wereld. Maar zelfs daar had ik me in vergist. Het is gewoon enorm groot en de eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat ik niet wist waar ik moest beginnen. Tot een van de topstukken behoort de steen van Rosetta. Dankzij deze steen werden in 1822 de Egyptische hiërogliefen ontcijferd
Verder natuurlijk de Egyptische mummies, beelden uit het Parthenon in Athene en Assyrische schatten.
A travel trough 40.000 years of civilisation.
Het museum had zoveel tijd in beslag genomen dat een bezoek aan het Science Museum niet mogelijk was. Graag had ik de originele Stephenson's raket en de Apollo 10 ruimtecapsule willen zien.
Dan maar even naar Greenwich, de plaats waar de nul meridiaan (de wereldstandaard voor tijdmeting) zichtbaar is. Echter de weg ernaar toe was niet zo eenvoudig omdat de DLR (Docklands Light Railway) op zondag buiten gebruik was. Maar via omwegen ben ik er dan toch gekomen.
Op mijn reis ben ik nog door Oxford Street gelopen en daar een hele grote winkel binnen gestapt. Uiteraard even langs de CD's en tot mijn verbazing en blijdschap kwam ik CD's van Deep Purple tegen waar ik nooit van gehoord had. Natuurlijk heb ik er eentje tussen gevonden die straks liefdevol in mijn collectie zal worden opgenomen.
Vanaf de eerste dag kwam ik op een parkeerterrein richting de metro een BH tegen op de grond. Het geeft wel aan dat ook de Londenaren in subtiliteit hebben moeten inboeten. De rechtmatige eigenares (of eigenaar?) heeft het kledingstuk nog niet opgehaald.
Terug in het hotel heb ik me even opgefrist om vervolgens naar het Hardrock Cafe in de buurt van Greenpark te gaan. Sterker nog, het ligt in een prachtig huizenblok tegenover Buckingham Palace. Ik denk dat het Hardrock Cafe een statement richting de Royal Family maakt met "We Will Rock You".
O ja, en op het rijtje zat ook nog een vereniging voor "The Cavalary and Guards". Leuk zo'n sociëteit!
Helaas zit het er alweer op. Ondanks het feit dat ik nu meer dan voldoende tijd had om veel te kunnen zien van Londen, heb ik het gevoel dat het maar een paar dingetjes waren uit een heel van bezienswaardigheden. Had het niet leuk geweest om een avondje in "the world famous" Ronnie Scott's Jazz Club door te brengen?
Ook had ik graag de musical "We Will Rock You" willen zien, maar op zondag bleek deze niet gespeeld te worden.
Maar goed: Londen, We'll mee again!

  • 10 Mei 2010 - 06:16

    Kris:

    Toch nog een cd'tje kunnen scoren! :)

    Zo te lezen allemaal is het een heel mooi weekend geweest, lekker hoor.

    Tot snel, groetjes Kris

  • 10 Mei 2010 - 08:14

    Marleen:

    Tja London is gewoon hartstikke groot en leuk! veel leuker dan dat stijve Parijs! Maar je gaat er in november toch weer naartoe? ga je dan lekker de rest bekijken! tot vanmiddag op de luchthaven!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 24968

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Thailand 2016

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Thailand; Zon, Zee en Duiken

11 November 2010 - 14 November 2010

London, here we are again!

24 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

We'll meet again

07 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Londen

16 December 2009 - 22 December 2009

De Drie Musketiers in New York

12 November 2009 - 22 November 2009

Out in Africa

Landen bezocht: